AK Aylık Özet: Ocak 2020

Maceracı Kate, bağlı kuruluş bağlantıları içerir. Bu bağlantılardan satın alma yaparsanız, size ek ücret ödemeden bir komisyon kazanacağım. Teşekkürler!

Twitter’da paylaş
Facebook’ta Paylaş
Pinterest’te Paylaş
E -posta ile paylaş

Yeni bir on yıla nasıl başladım? derin uyku. Ciddi anlamda. Arkadaşlarım ve ben Havana’daki Yılbaşı Gecesi’nde akşam yemeğine çıktık, ama biz o kadar bitkindik ki 22: 30’a kadar yatakta olduk! (11’e kadar kitabımı ittim ve okudum. Ne bir parti hayvanı.)

Bu ay, göçebe hayata döndüm – 2010’dan 2015’e kadar memnun olduğum bir yaşam tarzı. Sadece birkaç ay olmasına rağmen, özgürlüğe bayılıyorum. (Pekala, New York kirasını ödemek zorunda kalmama özgürlüğü ve New York metro ile uğraşmak zorunda kalmamak.)

Oh, ve başka bir büyük kilometre taşı – bu ay bu blog on yaşına geldi. Sanırım ilk yazının yıldönümü 6 Şubat’dı, ancak blogu Ocak 2010’da kurdum! Ne çılgın bir yolculuk oldu …

Hedefler ziyaret edildi

Havana ve Viñales, Küba
Mérida, Progreso ve Celestún, Meksika
New York, NY

Mérida’da iki ay boyunca evimiz!
Önemli Noktalar

Mérida’da yaşıyor. Geçen yıl Mérida’ya yaptığım gezi hiç bestelemediğim için biraz üzgünüm – ve hatta 2019’un en sevdiğim yeni destinasyonlarından birini adlandırmadığım için bile. (Geçen yıl tonlarca yeni yere gittim ve liste Uzundu – kesim yapmak zorunda kaldım.) Mérida mutlu. Burada bayılıyorum.

Geldikten hemen sonra, geçen yıl gezimde tanıştığım iki kişi gördüm ve bana büyük sarılmalar sağladılar ve geri döndüğümden ne kadar memnun olduklarını söylediler. Bu gerçekten tonu ayarladı! Çünkü o zaman Mérida’da bir ton turistik şey yapmadım – sadece çalışıyor, arkadaşlarınızla (hem eski hem de yeni!) Zaman geçiriyorum ve tüm fantastik restoranlara ve barlara çıkmak.

Mérida inanılmaz derecede yaşanabilir bir şehir. Yıl boyunca sıcak (yaz aylarında korkunç derecede sıcak olsa da, bana söylendi), genellikle Meksika’daki en güvenli şehir olarak bahsediliyor ve birçok seyahat blogcu da dahil olmak üzere dostça bir göçmen topluluğu var. Eğer Centro iseniz, oldukça yürünebilir ve eğer değilse, Ubers 3 dolardan daha düşük. Ve her şey çok uygun! New York’tan geldikten sonra ucuz bir sıcak yer çok iyi.

Viñales, Küba’nın geri kalanı için hazırlandı. Çoğunlukla, Küba’yı bir varış noktası olarak gerçekten memnun etmedim – ama Viñales’e gittim ve beğendim. Dramatik dağlarla çevrili böyle huzurlu, güzel bir köy. Bir çiftliğe yürüyüş yapmayı, güzel çevreye bakmayı ve kırsal Küba yaşamını öğrenmeyi sevdim.

Progreso’da eğlenceli bir plaj günü. Progreso, yaklaşık 40 dakika uzaklıktaki Mérida’nın en yakın plajıdır (otobüsle 1 $, Uber tarafından 15 $). Buraya huzurlu, bozulmamış bir plaj için gelmiyorsunuz – Meksika Körfezi, Karayipler değil, bu yüzden su parlak mavi ama karanlık, çıkarılmıyor – ama yerel bir Meksika deneyimi, blaring müzik, bira kovaları, tamamlandı Aguachile ve her yaştan insanlar iyi zaman geçiriyor. Ve su çok sıcaktı!

Celestún güzel bir gezi. Celestún, Mérida’dan biraz daha fazla – arabayla bir saat 15 dakika veya otobüsle 2.5 saat – ancak Progreso’dan çok farklı. Plaj, parlak beyaz kum ve şok edici sağlam deniz kabukları ile sessiz ve sakin. Celestún ayrıca flamingoları ve mangrovları ile anlaşılmıştır.

İlginç kuşlar, büyük örümcekler (eek!) Ve hatta boa yorumcuları (bunlardan hiçbirini görmediğim için) ile dolu mangrovların bir tekne gezisine gittik. Ne yazık ki, sadece birkaç flamingo vardı, yılın şu anda tipik olarak binlerce olduğu zaman. İklim değişikliği Celestún’da tahribat yaratıyor ve flamingoların habitatının deşimasyonu en görünür etkilerden biri.

Türlü bit hapı ilginç bir geceydi …
New York’a hızlı bir yolculuk. Evet, aslında Manhattan’ı dondurmak için Meksika’yı terk ettim – ama iyi bir nedenden dolayı! Yılın en önemli şirket etkinliklerimden biri olan IMM (International Media Marketplace) Ocak ayında New York’ta gerçekleşiyor. Seyahat endüstrisinde aslında tam bir hız ağı ve çok olumlu toplantılar yaptım.

Bunun dışında kız kardeşim ve onun ahbapıyla takıldım; Bazı New York Pizza yedi; Wallace’taki yerel barda tipik aslan başımı ve temel orospu sıcak köpek satın aldı; postamı aldım; Ve blog yazarı arkadaşlarımla, aynı nedenden dolayı şehirde zaman geçirdim.

Merak ediyorsanız – New York’u özlemiyorum. Şehirden ayrılmak zorlayıcıydı ve bunu küçümsemek istemiyorum, ama ayrılır ayrılmaz büyü kırılmış gibiydi. Bu değişebilir, ancak şimdilik New York’tan ayrılmak en iyi karar% 100 olduğunu hissediyorum. Ayrıca, birincilde Elizabeth Warren’a oy vermek için 28 Nisan’a döneceğim.

Broadway’de pürüzlü bit hapı görmek. Yesbroadway’deki arkadaşlarım bana şovun biletlerini sağladı ve benden çok daha büyük bir Broadway hayranı olan arkadaşım Beth’i aldım. Alanis Morrisette’in albümü zirvede olduğunda 12 yaşındaydık, bu yüzden bu yapımda nostaljik bir akşamdı!